Kiitos, arvon puhemies! Vähän ehkä ihmetyttää tämä keskustan ristiriitainen viestintä täällä. Koko hallituskauden te olette vähän niin kuin ilakoineet vahingoniloisesti, kuinka paljon tämä hallitus joutuu ottamaan velkaa. No, nyt muutama päivä sitten te laitoitte sosiaaliseen mediaan viestin, miten tämä homma saadaan tästä kääntymään: ei saa leikata tai säästää mistään, ei saa myöskään korottaa veroja, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää lisävelkaantuminen. Työmarkkinauudistuksia te olette vähän joka käänteessä olleet vastustamassa. [Keskustan ryhmästä: Ei, ei!] No, eilen sitouduitte velkajarruun, ja tänään taas puhutte siitä, että pitäisi saada sitä, tätä ja tuota, lisää velkaa, ettekä anna edes hintalappua näille teidän vaatimuksillenne. Joten minun kysymykseni kuuluu keskustalle ja tietysti muullekin vasemmisto-oppositiolle: paljonko nämä teidän ehdotuksenne oikeasti maksaisivat, ja parantaisivatko ne työllisyyttä oikeasti yhtään ja minkä laskelman mukaan? — Kiitos.
Tere Sammallahti
KOKUudenmaan vaalipiiri